Achter de schermen ben ik inmiddels al een tijdje bezig met het laten ontwikkelen van een nieuw logo en huisstijl voor Dreamkey. Vandaag is de dag aangebroken dat ik het aan jullie mag laten zien! Een totaal nieuwe look & feel die beter past bij de groei die Dreamkey doormaakt.
Het knaagde bij mij al een tijdje. Ik werd niet meer blij van m’n logo en ook de gehele look & feel paste voor mijn gevoel niet meer bij mij, en bij de richting die ik met Dreamkey op wil. Tijd dus voor een make-over! Hiervoor heb ik de hulp ingeschakeld van Carlotte van OCHER.
Welke richting wil ik op?
Samen met Carlotte heb ik besproken waar ik niet tevreden over was, en welke richting ik graag op zou willen qua huisstijl & logo. Dagen heb ik Pinterest afgespeurd naar fijne kleuren, logo’s die mij aanspreken, vormen die mij intrigeerde maar ook huisstijlen die mij totaal niet aanspraken. Hierdoor kon Carlotte een goed beeld krijgen van mijn stijl.
Na dit uitgebreid samen besproken te hebben, is Carlotte aan de slag gegaan met het samenstellen van 3 verschillende moodboards die bij Dreamkey zouden passen. Bij het zien van onderstaande moodboard wist ik het direct ‘Dit is het!‘.
In dit moodboard zit alles wat ik graag in de huisstijl terug zou willen zien; Vrouwelijk, stijlvol, creatief, romantisch, volwassen, en persoonlijk. Ook de kleurencombinatie van poederroze tinten met contrasterende zwart/wit patronen spraken mij enorm aan.
Maar… waar is de mint kleur?
Dreamkey was altijd vrij herkenbaar door de mintgroene kleur. Voor mij was het dan ook wel even een flinke stap om hier vanaf te stappen. Toch was ik vrij snel overtuigd van dit kleurenpalet. De kleur roze is net iets vrouwelijker, romantischer en warmer. Gecombineerd met zwart/wit wordt het niet te zoetsappig, maar net een tikkeltje stoer.
Eerste voorstellen voor een logo
Na het moodboard was het tijd voor de eerste schetsen voor het nieuwe logo, spannend! In totaal kreeg ik van Carlotte 4 verschillende opzetjes voorgelegd. Het meest enthousiast werd ik van onderstaand logo. Een stoer maar toch vrouwelijk lettertype gecombineerd met een fashionable D er boven.
Toch miste ik nog wel iets aan het logo. De speelse twist die wel duidelijk in het moodboard zit, zag ik niet direct terug in het logo. Na een kleine aanpassing, is dit het resultaat geworden:
En wat ben ik er onwijs blij mee! Vooral het grafische element wat er aan toegevoegd is, spreekt me enorm aan. Er zit een gelaagdheid in en een ‘verborgen’ referentie naar stationery, van 2 overlappende velletjes papier.
Totale huisstijl
Bij het logo hoort natuurlijk een bijpassende huisstijl. Hierbij is vooral de kleurencombinatie erg herkenbaar. Verschillende rozetinten gecombineerd met zwart/wit patronen en goud om het extra ‘sparkly’ te maken. Ook komt het creatieve duidelijk naar voren door het geschilderde effect in de patronen, maar ook in de lettertypes zal je dit vaker terug zien komen.
Langzamerhand zal je deze huisstijl steeds meer overal terug zien. Behalve in de webshop, natuurlijk ook in visitekaartjes, flyers, de nieuwsbrief, op social media, de blog etc. Het is best veel werk om dit overal aan te passen, daarom zal het allemaal beetje bij beetje aangepast worden. Maar binnenkort zal alles ‘om’ zijn naar de nieuws huisstijl. Ik sta al te popelen om overal mee aan de slag te gaan!
Ik ben er zelf erg blij mee en het past perfect bij de richting die ik met Dreamkey op wil. Volwassener en meer gericht op unieke producten van talentvolle ontwerpers.
Wat vind jij van de nieuwe huisstijl?
Heel erg mooi Nienke! Gefeliciteerd met deze prachtige nieuwe huisstijl. Heel volwassen, heel anders dan de vorige maar wel helemaal Dreamkey!
Dankjewel! Ben er zelf ook echt heel blij mee!
Ziet er mooi uit! Mooie kleuren ook!
Hee Nienke,
Wat een gave huisstijl is het geworden zeg! Ik hou echt heel erg van juist die volwassen en stoere look, dus vind dit ontzettend mooi en ook heel goed bij jou passen! Ik kijk er naar uit om het overal terug te zien!
Liefs,
Kim
Wat fijn om te horen! Was echt mega benieuwd naar de reacties van mensen/klanten, maar ben zo blij dat het allemaal positief is!
Super!
Anders! Ik moet er even aan wennen, maar wel mooi. Misschien trouwens een rare vraag, maar hoe komt het dat je de opdracht uit handen hebt gegeven qua huisstijl?
Dankjewel! En dat is helemaal geen rare vraag hoor.
Ik had tot nu toe altijd m’n logo’s & huisstijl zelf ontworpen, maar was daar vaak na een paar maanden al niet meer tevreden over (niks lastiger dan iets voor jezelf ontwerpen).
Ook merkte ik dat ik er zelf ‘te diep’ in zat, terwijl het voor een nieuwe huisstijl wel belangrijk is er met een frisse blik naar te kijken.
En dan nog een belangrijk puntje; tijd. Ik ben nu zo druk met de webshop en alles eromheen, dat ik gewoonweg geen tijd had om me er diep in te storten. Ik wou namelijk nu een huisstijl waar ik over 5 jaar nog steeds mee vooruit kan. Dus dan moet het natuurlijk wel goed aangepakt worden 😉
Hele gave huisstijl heb je nu, zeker met die kleur goud! Weet wel niet hoe de oude huisstijl was, maar dit is stijlvol en tijdloos. Goede zet en leuke shop heb je! Ga zo door.
groet,
Syl