• Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Twitter

dreamkey blog

Dreamkey blog over je favoriete stationery!

  • Home
  • Over ons
  • Blog
  • Shop
  • Contact
  • Adverteren

Dreamkey in een nieuw jasje; een nieuwe huisstijl!

10 okt

Achter de schermen ben ik inmiddels al een tijdje bezig met het laten ontwikkelen van een nieuw logo en huisstijl voor Dreamkey. Vandaag is de dag aangebroken dat ik het aan jullie mag laten zien! Een totaal nieuwe look & feel die beter past bij de groei die Dreamkey doormaakt.

Het knaagde bij mij al een tijdje. Ik werd niet meer blij van m’n logo en ook de gehele look & feel paste voor mijn gevoel niet meer bij mij, en bij de richting die ik met Dreamkey op wil. Tijd dus voor een make-over! Hiervoor heb ik de hulp ingeschakeld van Carlotte van OCHER.

Welke richting wil ik op?

Samen met Carlotte heb ik besproken waar ik niet tevreden over was, en welke richting ik graag op zou willen qua huisstijl & logo. Dagen heb ik Pinterest afgespeurd naar fijne kleuren, logo’s die mij aanspreken, vormen die mij intrigeerde maar ook huisstijlen die mij totaal niet aanspraken. Hierdoor kon Carlotte een goed beeld krijgen van mijn stijl.

Na dit uitgebreid samen besproken te hebben, is Carlotte aan de slag gegaan met het samenstellen van 3 verschillende moodboards die bij Dreamkey zouden passen. Bij het zien van onderstaande moodboard wist ik het direct ‘Dit is het!‘.

Moodboard Dreamkey

In dit moodboard zit alles wat ik graag in de huisstijl terug zou willen zien; Vrouwelijk, stijlvol, creatief, romantisch, volwassen, en persoonlijk. Ook de kleurencombinatie van poederroze tinten met contrasterende zwart/wit patronen spraken mij enorm aan.

Maar… waar is de mint kleur?

Dreamkey was altijd vrij herkenbaar door de mintgroene kleur. Voor mij was het dan ook wel even een flinke stap om hier vanaf te stappen. Toch was ik vrij snel overtuigd van dit kleurenpalet. De kleur roze is net iets vrouwelijker, romantischer en warmer. Gecombineerd met zwart/wit wordt het niet te zoetsappig, maar net een tikkeltje stoer.

Eerste voorstellen voor een logo

Na het moodboard was het tijd voor de eerste schetsen voor het nieuwe logo, spannend! In totaal kreeg ik van Carlotte 4 verschillende opzetjes voorgelegd. Het meest enthousiast werd ik van onderstaand logo. Een stoer maar toch vrouwelijk lettertype gecombineerd met een fashionable D er boven.

logo1

Toch miste ik nog wel iets aan het logo. De speelse twist die wel duidelijk in het moodboard zit, zag ik niet direct terug in het logo. Na een kleine aanpassing, is dit het resultaat geworden:

logo-zw

En wat ben ik er onwijs blij mee! Vooral het grafische element wat er aan toegevoegd is, spreekt me enorm aan. Er zit een gelaagdheid in en een ‘verborgen’ referentie naar stationery, van 2 overlappende velletjes papier.

Totale huisstijl

Bij het logo hoort natuurlijk een bijpassende huisstijl. Hierbij is vooral de kleurencombinatie erg herkenbaar. Verschillende rozetinten gecombineerd met zwart/wit patronen en goud om het extra ‘sparkly’ te maken. Ook komt het creatieve duidelijk naar voren door het geschilderde effect in de patronen, maar ook in de lettertypes zal je dit vaker terug zien komen.

Langzamerhand zal je deze huisstijl steeds meer overal terug zien. Behalve in de webshop, natuurlijk ook in visitekaartjes, flyers, de nieuwsbrief, op social media, de blog etc. Het is best veel werk om dit overal aan te passen, daarom zal het allemaal beetje bij beetje aangepast worden. Maar binnenkort zal alles ‘om’ zijn naar de nieuws huisstijl. Ik sta al te popelen om overal mee aan de slag te gaan!

Schermafbeelding 2015-10-09 om 19.09.22

Ik ben er zelf erg blij mee en het past perfect bij de richting die ik met Dreamkey op wil. Volwassener en meer gericht op unieke producten van talentvolle ontwerpers.

Wat vind jij van de nieuwe huisstijl?

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • E-mail

Comments:
9 Comments
Categories:
Backstage
Tags:
huisstijl, inspiratie, ocher, ontwerper, redesign

More Posts you may like

  • Shop in stijl: Shiny metallics
  • Shop in stijl: Classy green
  • Shop in stijl: Natural beauty
  • Shop in stijl: Colorful
« DIY Enveloppen adresseren + Winactie
Nieuw: Winter Living DIY Pakket »

Comments

  1. Nina says

    10 oktober 2015 at 09:54

    Heel erg mooi Nienke! Gefeliciteerd met deze prachtige nieuwe huisstijl. Heel volwassen, heel anders dan de vorige maar wel helemaal Dreamkey!

    Beantwoorden
    • Dreamkey /Nienke says

      10 oktober 2015 at 10:39

      Dankjewel! Ben er zelf ook echt heel blij mee!

      Beantwoorden
  2. Lizet says

    10 oktober 2015 at 10:23

    Ziet er mooi uit! Mooie kleuren ook!

    Beantwoorden
  3. Kim says

    10 oktober 2015 at 10:41

    Hee Nienke,

    Wat een gave huisstijl is het geworden zeg! Ik hou echt heel erg van juist die volwassen en stoere look, dus vind dit ontzettend mooi en ook heel goed bij jou passen! Ik kijk er naar uit om het overal terug te zien!

    Liefs,
    Kim

    Beantwoorden
    • Dreamkey /Nienke says

      10 oktober 2015 at 10:52

      Wat fijn om te horen! Was echt mega benieuwd naar de reacties van mensen/klanten, maar ben zo blij dat het allemaal positief is!

      Beantwoorden
  4. Nicole says

    10 oktober 2015 at 10:48

    Super!

    Beantwoorden
  5. Anouk says

    10 oktober 2015 at 10:59

    Anders! Ik moet er even aan wennen, maar wel mooi. Misschien trouwens een rare vraag, maar hoe komt het dat je de opdracht uit handen hebt gegeven qua huisstijl?

    Beantwoorden
    • Dreamkey /Nienke says

      10 oktober 2015 at 11:10

      Dankjewel! En dat is helemaal geen rare vraag hoor.
      Ik had tot nu toe altijd m’n logo’s & huisstijl zelf ontworpen, maar was daar vaak na een paar maanden al niet meer tevreden over (niks lastiger dan iets voor jezelf ontwerpen).
      Ook merkte ik dat ik er zelf ‘te diep’ in zat, terwijl het voor een nieuwe huisstijl wel belangrijk is er met een frisse blik naar te kijken.
      En dan nog een belangrijk puntje; tijd. Ik ben nu zo druk met de webshop en alles eromheen, dat ik gewoonweg geen tijd had om me er diep in te storten. Ik wou namelijk nu een huisstijl waar ik over 5 jaar nog steeds mee vooruit kan. Dus dan moet het natuurlijk wel goed aangepakt worden 😉

      Beantwoorden
  6. Sylvia Monsieur says

    11 oktober 2015 at 20:42

    Hele gave huisstijl heb je nu, zeker met die kleur goud! Weet wel niet hoe de oude huisstijl was, maar dit is stijlvol en tijdloos. Goede zet en leuke shop heb je! Ga zo door.

    groet,
    Syl

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

A little about me

Nienke

Hi! Ik ben Nienke (1988), afgestudeerd als grafisch ontwerper en sinds 2011 de trotse eigenaar van Dreamkey Design. Ik ontwikkelde mezelf tot creatieve ambitieuze ondernemer met een passie voor het bedenken en ontwikkelen van, en het zoeken naar de mooiste stationery.

Laat je op dit blog meesleuren in mijn zoektocht naar nieuw talent, kijk met me mee tijdens het ontwerpen van nieuwe collecties, ga met me mee op mijn reis in persoonlijke ontwikkeling en geniet ook vooral van al het moois waar ik mijn inspiratie uit haal.

Bezoek de webshop >

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Twitter

Nieuwsbrief:

Categorieën

Error: Access Token is not valid or has expired. Feed will not update.
This error message is only visible to WordPress admins

There's an issue with the Instagram Access Token that you are using. Please obtain a new Access Token on the plugin's Settings page.
If you continue to have an issue with your Access Token then please see this FAQ for more information.

Instagram love

Follow on Instagram

Laatste Blogposts

Afscheid

Shop in stijl: Mystic gray

Shop in stijl: Shiny metallics

GA NAAR DE WEBSHOP >
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Twitter

Copyright © 2021 · Dreamkey Design

loading Annuleren
Bericht niet verstuurd - controleer je e-mailadres.
E-mail-controle mislukt, probeer het opnieuw
Helaas, je blog kan geen berichten per e-mail delen.